انجمن مهندسی علوم وصنایع غذایی دانشگاه سنا

نخستین تولید كنندگان تبلت ایرانی

 

در خدمت سه مدیر محترم شرکت تعاونی دانش بنیان اسپیناس هستیم. لطفاً هر کدام از دوستان به ترتیب خود را معرفی نمایید.

احسان خزایی: متولد 1370 هستم و در شهر کرج به دنیا آمده‌ام. در حال حاضر در رشته طراحی صنعتی دانشگاه تهران مشغول تحصیل هستم. تقریباً 4 سال است که عضو بنیاد علمی نخبگان هستم. اولین اختراع من در سال 1386 به ثبت رسید. تاکنون 13 اختراع به ثبت رسانده‌ام. آخرین اختراع من در سال 1389 دستگاه قرآنی و تبلت بود.

اولین اختراعم یک سامانه مکانیزه و دیجیتالی است که با همکاری آقای محب علی در سال 1386 آماده شد. این سامانه کلیه کارهای مربوط به هتل‌ها و رستوران‌ها را برای سفارش‌گیری و ارسال غذا به صورت اتوماتیک با کمک نرم‌افزار رایانه ای و یک ربات هوشمند انجام می‌داد.

امیر محب علی نژاد: در سال 1371 در تهران متولد شدم. دانشجوی دانشگاه امیرکبیر تهران در رشته برق هستم. از سال 1389 مدیریت بخش نرم افزار و سخت افزار شرکت تعاونی دانش بنیان بر عهده اینجانب است.

شادی قادری: کارشناس طراحی صنعتی. تاکنون چندین اختراع داشتم ولی به علت مشکلات پیش رو، هنوز نتوانسته‌ام اختراعاتم را به ثبت برسانم. از اختراعاتم طراحی یک ماوس برای طراحان بود که نیاز کاربر به کیبورد را حذف می‌کند. یک طراح می‌تواند کلیه نیازهای حرفه‌ای خود را برآورده کند. همچنین طراحی یک اتو مخصوص هتل را داشتم. به طور کلی سعی کرده‌ام طراحی‌های خود را به صورت خاص انجام بدهم و کلیت نداشته باشد. اعتقادم بر این است که کشور ما برای پیشرفت نیازمند این است که اختراعات به صورت مخصوص و هدفمند پیگیری شوند. در تبلت‌های تولیدی شرکت نیز تلاش بر همین موضوع است. در ابتدا سعی کردیم که نمونه های عام‌تری داشته باشیم، زیرا پشتوانه مالی نداشتیم. اما در حال حاضر تلاش می‌کنیم برای قشرهای مختلف، دانشجویان، طلاب و ... نرم‌افزار طراحی کنیم. حتی در حال طراحی سایت‌های مختلف هستیم تا کاربری آن برای افراد مختلف، آسان‌تر شود.

بقیه در ادامه مطلب ...

 



ادامه مطلب...

ارسال توسط انجمن علمی صنایع غذایی

 

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری همزمان آزمون دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل سال 1392 و هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور، به تشریح جزئیات برگزاری این آزمون پرداخت.
ˈحسین توکلیˈ روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: ثبت نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال 1392 و هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور از نهم تا شانزدهم آبان ماه جاری انجام می شود.
وی با بیان آنکه مدارک ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد امسال در باجه های پستی توزیع نخواهد شد، گفت: تهیه مدارک ثبت نام این آزمون صرفا به شیوه اینترنتی و از طریق پایگاه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org امکان پذیر است.

بقیه در ادامه مطلب...

 



ادامه مطلب...

ارسال توسط انجمن علمی صنایع غذایی

 

مقدمه:

اسـاسـا بخـش مهـمی از بسـیاری ازاقـلام غـذایی را آب تـشکـیل مـیدهـد به عـلاوه آب دارایویژگیهای خاص وکم نظیری است که شرایط و عملکرد مخصوصی را در سیستمهای غذایی بوجـود می آورد آگاهی از این ویژگـیها به خصوص در صـنایع غـذایی دارای اهمـیت بسیـار زیادی می باشـد.آب مهـمترین عـامل در کـنتـرل فسـاد میـکروبی و آـنزیمی در مـواد غـذایی است. فساد مواد غذایی سالیانها خسارات زیادی بر تولید کنندگان وارد می آورد که متاسفانه بالاترین این رقم متوجـه کشـورهای جهان سوم است که در تولیـد و کـنترل کیفی محصولات بنحو صحیح از تکنولوژی استفاده نمی کنند.

بقیه مقاله در ادامه مطلب...

 



ادامه مطلب...

ارسال توسط انجمن علمی صنایع غذایی

 

 
بطور كلي در عمل كنسرو سازي جهت نگهداري مواد غذايي :   

 

1- عوامـل بيماري زاي احـتمالي موجود در مـواد غذايي توسط حرارت از بین رفـته و یا غیرفعال می شوند. 
2- با قوطي كردن مواد غذايي (بسته بندي ماده غذايي) از آلودگي ثانوي آنها جلوگيري می شود بطوریکه .... 
 
                         

بقیه مقاله در ادامه مطلب ....

 



ادامه مطلب...

ارسال توسط انجمن علمی صنایع غذایی